Наука в Міжнародному гуманітарному університеті: засади і перспективи

Ті, чиє світосприйняття налаштоване утилітарно, поділяють людей на «теоретиків» і «практиків». До перших відносять «відірваних від життя мрійників», а до других – «реалістів, які ходять по землі». Вчений можливий за умови поєднання у ньому обох цих іпостасей. Здатність не відкидати на перший погляд нереальні ідеї, а також бачення можливостей практичного «виходу» у науці – передумова результативності дослідника.
А ще - процитую відомого науковця і ефективного практика та одесита Євгена Ясіна, підхід якого мені є співзвучним: «Часто думаю про те, що саме цікаве у житті. І згадую, що у моєму житті найщасливіші моменти були пов’язані з відкриттями. Не обов’язково епохальними. Просто приходить у голову хороша ідея, яка дозволяє якось по-новому подивитись на проблему, над якою весь час думаєш, на задачу, яку необхідно вирішити. От таке відкриття, осяяння, якщо хочете, - це наука, це те, заради чого вона існує. Щоб робити відкриття, щоб думки приходили, необхідно багато знати. А також треба вміти отримувати задоволення від думок, які приходили в голову іншим людям, тим, хто робив науку до нас. Знання необхідні й для інших занять. Але я віддаю перевагу науці. І закликаю Вас, не втратьте шанс: можливо якраз Ви маєте схильність робити відкриття».
Перспективи розвитку науки у Міжнародному гуманітарному університеті в сучасних умовах пов’язую з наступними принципами:

  • гуманітаризація технічного та технізація гуманітарного знання, розгортання міждисциплінарних наукових розробок і досягнення завдяки цьому нової якості наукових досліджень і підготовки фахівців;
  • органічне поєднання фундаментальних і прикладних досліджень, технологічне забезпечення і наукове супроводження практичних розробок;
  • розвиток науково-навчального комплексу Міжнародного гуманітарного університету як переважно госпрозрахункового виду діяльності;
  • залучення провідних науковців країни і зарубіжжя до підвищення якості наукових досліджень і підготовки фахівців у Міжнародному гуманітарному університеті;
  • плюралізм дослідницьких і науково-педагогічних дискурсів, що уможливлює різноманіття індивідуальних і корпоративних науково-дослідних програм та фахової підготовки випускників.
То ж, якщо нас об’єднує це розуміння цінності науки – вперед, в дорогу!